12-okų mobilumo programa Budapešte

2024 m. rugsėjo 23 d. labai ankstų rytą septyni  IV g. klasės „Vaivorykštės tako” mokiniai, lydimi mokytojos Bangos Valaitienės, išvyko į Rygos oro uostą skrydžiui į Budapeštą pagal  Erasmus+ trumpalaikio mobilumo programą.

     Pirmąją dieną Budapešte, Great Grace tarptautinėje mokykloje (GGIS), mokinius pasitiko mokyklos direktorius, papasakojo apie mokyklą ir jos istoriją, atsakė į mokinių klausimus, aprodė mokyklos patalpas ir aplinką.

     Vėliau mūsų delegacija susipažino su mokiniais, atskiroms klasėms pristatė Lietuvą, Klaipėdą  bei mūsų gimnaziją. Pristatymas buvo  labai įtraukiantis – su lietuviška daina, gimnazistų paruoštu Kahoot žaidimu ir lietuviškais saldainiais. GGIS mokiniai aktyviai įsijungė, pateikė daug klausimų.

     Kitomis dienomis mūsų gimnazistai turėjo galimybę dalyvauti dorinio ugdymo, anglų k., muzikos, dailės ir fizinio  pamokose. Mokymas vyko ne tik frontaliu būdu, bet ir grupelėse, porose, pasitelkiant žaidimus ir skaitmenines technologijas. Daug dėmesio buvo skiriama veiklų refleksijai.

     Popietės ir  vakarai buvo skirti kultūrinei programai: gimnazistai plaukė laivu, aplankė Budapešto Parlamento pastatą ir pilį, grožėjosi architektūros ir kultūros paminklais  senamiestyje, mėgavosi skirtingų šalių (Vengrijos, Italijos, Korėjos, Turkijos, Kinijos) maistu. Tikrai, Budapeštas įvairialypis ir įdomus miestas!

     Šeštadienį, rugsėjo 28 d. drauge su GGIS mokiniais gimazistais traukiniu važiavo į netoliese nuo Budapešto esantį miestelį Vajta, kur aplankė nuostabiame kraštovaizdyje XX a. pradžioje statytą dvarą https://www.zichy-vajta.com/, drauge žaidė  tinklinį, krepšinį, kitus žaidimus, bendravo.

     Sunku buvo atsisveikinti su naujais draugais. Buvo pasiryžimų toliau bendrauti per nuotolį. Pakvietėme GGIS bendruomenę aplankyti mūsų mokyklą.

     Labai džiaugiamės mobilumo patirtimi. Kai grįžę dalinomės su mokyklos bendruomene savo patirtimis, padarėme išvadą, kad pirmasis mokinių mobilumas tikrai padėjo pasiekti Erasmus+ akreditacijos programoje išsikeltus tikslus: pagerinome mokinių socioemocinę būklę, pažinome ir atsivėrėme kitų šalių kultūroms ir sustiprinome mokymosi motyvaciją. Esame labai dėkingi Erasmus programai ir kiekvienam, prisidėjusiam prie jos kūrimo bei įgyvendinimo, už šią galimybę.