Grupinio mokinių mobilumo veikla Lenkijoje

Mokinių grupės mobilumas: Mokymosi patirtis Poznanės mokykloje

2024 metų spalio 1–11 dienomis mūsų gimnazijos devintokai, lydimi auklėtojo Martyno Bučo, dalyvavo Erasmus+ mainuose Poznanėje, Lenkijoje. Ši tarptautinė patirtis suteikė galimybę mokiniams ne tik praplėsti savo žinias ir įgūdžius, bet ir dalyvauti kultūrų mainuose bei savanorystės projektuose kartu su bendraamžiais iš Lenkijos, Australijos ir Vokietijos. Pagrindinė programa vyko Karaliaus Dovydo mokykloje (Chrześcijańska Edukacja im. Króla Dawida), o mūsų mokiniai turėjo galimybę gyventi lenkų šeimose, taip dar labiau pasineriant į vietos kultūrą ir kasdienį gyvenimą.

Mokymosi patirtis ir kultūrų mainai

Pirmąją dieną mokiniai atvyko į Pozanę ir susipažino su mokykla bei jos aplinka. Šiltas priėmimas, kuriame dalyvavo mokyklos direktorius ir Erasmus+ koordinatoriai, padėjo iškart sukurti draugišką atmosferą. Pradžioje pristatyti programos tikslai, o užsiėmimai prasidėjo mokyklos ekskursija, kurioje vietiniai mokiniai supažindino svečius su mokyklos istorija, edukaciniais principais ir vertybėmis.

Antrą dieną mokiniai dalyvavo užsiėmimuose, kuriuose aptarė krikščioniškas vertybes švietime ir jų įtaką kiekvienos šalies švietimo sistemoms. Dalyviai turėjo galimybę pasidalinti savo mintimis ir idėjomis apie moralines vertybes bei jų vaidmenį kasdieniame mokinių gyvenime. Be to, užsiėmimai apėmė daugiakalbį bendravimą ir įvairių šalių tradicijų pristatymą, kas skatino bendradarbiavimą ir kultūrinį suvokimą.

Savanorystės patirtis

Mobilumo programa neapsiribojo tik teoriniais užsiėmimais ir pamokomis – mokiniai taip pat aktyviai dalyvavo savanorystės projektuose. Pirmąją savanorystės dieną jie susipažino su Poznanės krikščioniška bendruomene, kuri rūpinasi pažeidžiamomis grupėmis, įskaitant senelius, vaikus ir benamius. Mokiniai dalyvavo organizuojant maisto ir drabužių pagalbą, o po to turėjo galimybę pasidalinti savo patirtimis apie tai, kaip savanorystė gali prisidėti prie bendruomenių gerovės.

Panašios veiklos vyko visą likusį laiką, o taip pat mokiniai organizavo vaikų dirbtuves, kurios ne tik padėjo praturtinti vietos bendruomenės gyvenimą, bet ir sustiprino mokinių gebėjimą dirbti komandoje bei atsakingai žiūrėti į socialinius įsipareigojimus.

Švietimo ir kultūros mainai

Mokiniai taip pat dalyvavo užsiėmimuose, kuriuose nagrinėjo pasaulinio pilietiškumo ir socialinės atsakomybės temas. Diskusijos apie aplinkosaugos ir žmogaus teisių problemas suteikė mokiniams įžvalgų apie globalias problemas ir paskatino juos aktyviau dalyvauti sprendžiant šias problemas savo bendruomenėse. Be to, buvo organizuojami kūrybiniai užsiėmimai, kuriuose mokiniai dirbo kartu, kad sukurtų meną, atspindintį bendras vertybes ir patirtis.

Ne mažiau svarbi buvo ir kultūrinė programa: mokiniai aplankė istorinius Poznanės objektus, tokius kaip katedra, senamiestis ir Citadelės parkas, kur jie ne tik sužinojo apie miesto krikščioniškąją ir multikultūrinę istoriją, bet ir pagilino savo supratimą apie istorijos ir kultūros svarbą šiuolaikinėje visuomenėje.

Asmeninis tobulėjimas ir ateities bendradarbiavimas

Mobilumo pabaigoje mokiniai atliko refleksiją, kurioje pasidalino savo įžvalgomis apie tai, kaip ši patirtis pakeitė jų požiūrį į švietimą, savanorystę ir bendradarbiavimą su kitų šalių bendraamžiais. Programos rezultatai rodo, kad ši patirtis ne tik praplėtė mokinių akiratį, bet ir padėjo jiems geriau suprasti kultūrų įvairovę, krikščioniškų vertybių svarbą bei socialinės atsakomybės principus.

Šis Erasmus+ mainų projektas neabejotinai turėjo didelę įtaką mūsų mokinių asmeniniam ir akademiniam tobulėjimui, skatindamas juos būti atsakingais, pasaulietiškais ir kūrybiškais piliečiais. Tikime, kad ši patirtis taps tvirtu pagrindu ateities bendradarbiavimui ir tolesniam švietimo bei kultūros mainų plėtojimui.


Student Group Mobility: Learning Experience at a School in Poznań

From October 1–11, 2024, our ninth-grade students, accompanied by their mentor Martynas Bučas, participated in Erasmus+ exchanges in Poznań, Poland. This international experience not only provided students with the opportunity to expand their knowledge and skills, but also to engage in cultural exchanges and volunteer projects with peers from Poland, Australia, and Germany. The main program took place at the King David School (Chrześcijańska Edukacja im. Króla Dawida), and our students had the opportunity to live with Polish host families, immersing themselves further in the local culture and daily life.

Learning Experience and Cultural Exchange

On the first day, students arrived in Poznań and got acquainted with the school and its environment. A warm welcome, including speeches from the school principal and Erasmus+ coordinators, helped to create an immediate friendly atmosphere. The program’s goals were presented, followed by a school tour where local students introduced the guests to the school’s history, educational principles, and values.

On the second day, students participated in lessons discussing Christian values in education and their influence on the educational systems of each participating country. Participants had the opportunity to share their thoughts and ideas on moral values and their role in students’ daily lives. Additionally, the activities included multilingual communication and presentations of various countries’ traditions, fostering collaboration and cultural understanding.

Volunteer Experience

The mobility program was not limited to theoretical lessons – students also actively participated in volunteering projects. On the first volunteer day, they learned about the Christian community in Poznań, which supports vulnerable groups, including the elderly, children, and homeless individuals. Students took part in organizing food and clothing assistance, and afterward, they had the opportunity to share their experiences about how volunteering can contribute to the well-being of communities.

Similar activities continued throughout the week, including organizing children’s workshops that not only enriched the local community’s life but also strengthened the students’ ability to work in teams and approach social responsibilities with care.

Education and Cultural Exchange

Students also participated in lessons on global citizenship and social responsibility. Discussions on environmental and human rights issues provided students with insights into global challenges and encouraged them to actively engage in solving these problems within their own communities. In addition, creative workshops were organized, where students collaborated to create art reflecting shared values and experiences.

Equally important was the cultural program: students visited historical sites in Poznań, such as the Cathedral, the Old Town, and the Citadel Park, where they not only learned about the city’s Christian and multicultural history but also deepened their understanding of the importance of history and culture in modern society.

Personal Development and Future Collaboration

At the end of the mobility program, students participated in a reflection session where they shared insights on how this experience had changed their views on education, volunteering, and collaboration with peers from other countries. The outcomes of the program show that this experience not only broadened students’ horizons but also helped them better understand cultural diversity, the importance of Christian values, and the principles of social responsibility.

This Erasmus+ exchange project undoubtedly had a significant impact on our students’ personal and academic development, encouraging them to become responsible, worldly, and creative citizens. We believe that this experience will form a solid foundation for future collaboration and the continued development of educational and cultural exchanges.