„Erasmus+“ patirtis Austrijoje

„Erasmus+“ patirtis Austrijoje – Kultūrinės patirtys kaip socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo priemonė

2024 metų spalio 23-28 d. mūsų gimnazijos mokytojų komanda dalyvavo „Erasmus+“ programoje, kurios metu atliko darbo stebėjimo vizitą Vienos tarptautinėje mokykloje. Ši patirtis ne tik leido pasisemti vertingos pedagoginės praktikos, bet ir suteikė išsamių žinių, kaip kultūrinės patirtys gali būti efektyviai panaudotos ugdant mokinių socialines ir emocines kompetencijas. Išvykos metu įgytos įžvalgos ir metodai praturtins mūsų mokymo praktiką ir padės kurti įtraukią bei empatiją ugdančią mokymosi aplinką.

Socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymas per kultūrinį kontekstą

Vienas iš pagrindinių šios išvykos tikslų buvo pasimokyti kaip stiprinti mokinių socialines ir emocines kompetencijas, pasitelkiant įvairius švietimo lygmenis ir kultūrinę integraciją. Stebint pamokas pradiniame ir viduriniame ugdymo etape, atidžiai analizuoti įvairūs metodai, kaip pagerinti mokinių emocinį intelektą, savivertę ir bendradarbiavimą. Pamokų metu mokytojai taikė strategijas, kurios skatino mokinius atpažinti ir valdyti savo jausmus, bendradarbiauti su kitais ir ugdyti empatiją. Po kiekvienos pamokos sekė refleksijos sesijos su mentoriumi, kuriose buvo aptariami stebėjimai ir analizuojami metodai, kaip juos pritaikyti mūsų klasėse.

Mokymo praktikos ir kultūrinis ugdymas

Kelionės metu taip pat buvo suteikta galimybė apsilankyti įvairiose kultūrinėse ir istorinėse Vienos vietose, tokiuose kaip Šv. Stepono katedra ir Hofburg rūmai, kurios padėjo gilinti mūsų supratimą apie kultūrinį kontekstą ir jo svarbą švietime. Kultūrinės ekskursijos, trukusios nuo 2 iki 4 valandų, ne tik leido susipažinti su Austrijos istorija ir menais, bet ir parodė, kaip šias žinias galima integruoti į pamokas. Stebėdami, kaip įvairios kultūrinės patirtys prisideda prie mokinių įsitraukimo ir motyvacijos, supratome, kad tokių ekskursijų organizavimas mūsų mokykloje galėtų sustiprinti mokinių socialines ir emocines kompetencijas, skatinant empatiją ir pagarbą įvairovei.

Įgytos žinios leis mūsų mokytojams į savo pamokas integruoti kultūrinį kontekstą, kuris ne tik praturtins mokymosi patirtį, bet ir paskatins mokinius būti atviresnius įvairioms kultūroms ir pasaulio vertybėms. Tokios praktikos, kaip tikslinis kultūrinių renginių organizavimas ir daugiakultūrinės edukacijos integravimas į ugdymo procesus, gali padėti ugdyti mokinių socialinius įgūdžius ir įtraukti įvairius kultūrinius aspektus į kasdienį mokymąsi.

Motyvacija ir įtrauktis: Motyvaciją skatinantys įgūdžiai

Vienas iš svarbiausių tikslų buvo ne tik ugdyti socialines ir emocines kompetencijas, bet ir padidinti mokinių motyvaciją mokytis. Stebėjimų metu pastebėjome, kaip svarbu sukurti teigiamą mokymosi aplinką, kuri skatintų mokinių įsitraukimą. Pavyzdžiui, buvo stebimi metodai, skatinantys mokinių motyvaciją, pasitelkiant tiek vidinius, tiek išorinius motyvacijos šaltinius. Mokytojai dažnai taikė asmeninės mokymosi patirties prisitaikymą ir konstruktyvų grįžtamąjį ryšį, kuris stiprina mokinių pasitikėjimą savimi ir jų norą tobulėti. Stebėdami šias pamokas, mokytojai sužinojo, kaip naudoti tikslų formavimą, pasirinkimo galimybes ir aktyvų mokymąsi kaip motyvaciją skatinančius įrankius. Šių metodų pritaikymas mūsų mokykloje padėtų ne tik sustiprinti mokinių motyvaciją, bet ir skatintų jų aktyvų dalyvavimą mokymo procese, nes jie jaustųsi labiau atsakingi už savo mokymąsi.

Kultūrinė Įvairovė ir Bendruomeniškumo Skatinimas

Tolygiai svarbus šios patirties aspektas buvo ir bendruomeniškumo, kultūrinės įvairovės bei įtraukumo ugdymas. Apsilankymas pamaldose Vienoje suteikė galimybę suprasti, kaip religinės ir kultūrinės tradicijos formuoja mokyklos bendruomenės vertybes ir socialinį klimatą. Ši patirtis padėjo suprasti, kaip kultūriniai papročiai gali paveikti mokyklos atmosferą ir įtakoti mokinių ir mokytojų tarpusavio santykius.

Po pamaldų sekė diskusijos su vietiniais mokytojais, mokiniais ir bendruomenės nariais, kurios padėjo gauti vertingų įžvalgų apie tai, kaip tradicijos gali kurti įtraukią ir palaikančią mokymosi aplinką. Tai buvo puiki proga ne tik gilinti kultūrinį jautrumą, bet ir suprasti, kaip vertybės ir bendruomeninės tradicijos gali būti panaudotos kuriant mokyklą, kurioje mokiniai jaustųsi gerbiami ir įtraukti.

Išvados ir Tolesnės Taikymo Galimybės

Ši Erasmus+ patirtis buvo ne tik vertingas profesinis augimas, bet ir svarbus žingsnis įgyvendinant mūsų tikslus ugdyti mokinių socialines ir emocines kompetencijas. Integruojant kultūrines patirtis į ugdymo procesą, galime ne tik padėti mokiniams išmokti bendradarbiauti, bet ir skatinti jų empatiją bei pasaulio vertybių supratimą. Patirtos kultūrinės ir edukacinės veiklos suteikė aiškių metodinių idėjų, kaip įvairinti pamokų turinį ir skatinti mokinius įsitraukti į mokymosi procesą, padedant jiems tobulėti ne tik akademinėje, bet ir socialinėje srityje.

Šios patirties pritaikymas mūsų kasdienėje mokymo praktikoje padės sukurti dinamišką ir įtraukią mokymosi aplinką, kuri ne tik motyvuoja, bet ir ugdo atsakingus, empatiškus bei kultūriškai atvirus jaunuolius.